Serie bàsica per l’energia espinal


El ioga diu que l’edat es mesura per la flexibilitat de la columna .. és per això que es diu que mantenir l’esquena flexible et manté jove!

Captura de pantalla 2016-12-12 a les 20.15.08.png

Aquesta serie treballa sobre les 26 vèrtebres de l’esquena, les estimula totes i et fa sentir recarregat d’energia. També ajuda que et sentis més àgil mentalment i amb la ment més clara, gràcies a la millora de la circulació del líquid espinal, que també té efectes sobre la memòria …

De fet, hi ha un estudi fet pel científic Neil Goodman, Ph. D al 1973 a l’Universitat de California, EEUU, que assegura que flexionar l’esquena crea canvis en l’activitat del EEG (electroencefalograma) durant i després del exercici, ja que altera la força de les ones alfa, beta i delta del cervell ..

Com es fa?

1.- flexions espinals des de postura fàcil

2.- flexions espinals des de postura de roca

3.- girs laterals (mans sobre les espatlles, gir des del punt del melic

4.- elevacions de braços alternades amb el mudra del ós

5.- de nou flexions espinals des de postura fàcil

6.- elevacions d’espatlles

7.- girs cervicals

8.- elevacions de braços alternades amb el “mudra” del ós (variant amb “mulhband”)

9.- satkriya

Important: recorda seguir les instruccions del teu professor/a i fer les variants necessaries en cas d’embaràs, dies del període lunar i/o  lesions diverses. Practica amb cura i respecte cap al teu propi cos i en cas de dolor o malestar, si us plau consulta amb el teu metge. La serie està transmesa segons els ensenyaments del nostre mestre Y Bhajan.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s